Moas utmaning: dag 1.

Ska från och med idag gå en ca 60 minuters promenad varje morgon före frukost. Innan dess ska jag dricka en kopp kaffe för att öka förbränningen. Jag ska nämligen nu i fem veckors tid gå in stenhårt för träning och bra kost. Målet är att minska kroppsmåtten, som jag nu mätt upp, med några centimeter samt få ökad muskelmassa. Vet inte hur många cm som är realistiskt men.. Tja, ett par, tre stycken i alla fall på varje uppmätt del. ( har efter många år lärt mig att man inte ska lita på vågen) 
Jag har satt ut en tid på fem veckor eftersom vi åker till Barcelona med kören den 23 juni. Förhoppningsvis fortsätter jag mitt sunda leverne även efter detta datum, men jag tar några veckor i taget.
Jag ska utöver promenaderna träna fem gånger i veckan. Styrketräning måndag, onsdag, fredag samt konditionsträning tisdag och torsdag. 
Jag ska långt ifrån svälta mig, däremot ska jag äta mycket protein, bara långsamma kolhydrater, mycket frukt och grönt samt bra fetter. Jag kommer att unna mig en dag i veckan (troligtvis fredag eller lördag) då jag får äta och dricka gott. Annars blir inte denna livsstil långvarig. Såpass bra känner jag mig själv. 

Jag kommer att utföra två moment som gör detta projekt mer motiverande. Varje morgon på min promenad ska jag ta fyra bilder på samma ställe, för att se hur våren blir till sommar. Likamed en rolig uppgift som förhoppningsvis kommer att peppa mig. Det andra jag gjort är att jag har skapat en ny kategori här på bloggen som jag har döpt till "Moas utmaning", där jag kommer att skriva varje dag hur det går. Det är bara för min egen skull så jag blir triggad till att klara detta. Om detta projekt ligger ute offentligt kommer jag inte undan lika lätt. 

Det här är dagens bilder. Jag har tagit dem med min mobil som har 3.2 megapixlar, alltså ingen vidare bra kamera. Men jag är ändock nöjd med dagens bidrag. 










Önska mig lycka till.






 

Kommentarer
Postat av: Lena

LYCKA TILL !!!!!!!!!!

2009-05-11 @ 10:45:30
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Emil

Stort lycka till, första bilden är väl tagen från E4:an upp mot norra Tjärn om jag inte är helt ute och cyklar?? Stor kram!

2009-05-11 @ 19:41:48
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: HannaMaria

vilken bra idé med bilderna!! kom du på det själv eller har du läst om det nånstans? sjukt bra morot ju!:)

hejja dej!!

2009-05-11 @ 19:53:24
URL: http://hannamariaalbertsson.blogg.se/
Postat av: ingoo

lycka till=)

2009-05-11 @ 21:19:24
Postat av: Sofia

haha näe jag var på friskvårds;)Men det var på

lunchpassen! Kommer inte sätta mig fot på 360 haha.

jaa, vi laddar inför bröllopet:)

Lycka till med utmaningen:) kram!

2009-05-11 @ 22:43:50
URL: http://sofialundberg.blogg.se/
Postat av: anki

i vilken kör sjunger du ? och lycka till med detta lilla projekt.

2009-05-12 @ 08:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0