nu har jag gjort en liten skiss...

... på ungefär hur jag vill ha min tatuering, och vart. Jag ska be tatueraren skissa upp den exakt som jag vill ha den förståss, men den ska vara i det här stuket. Ängeln ska även ha ett synligt hjärta.




Man kan ju alltid låtsas att jag har såhär tränad rygg :)



Tatueringen har tre olika betydelser.. 1. en mammaängel helt enkelt. En påminnelse om min mamma hur hon var när hon var frisk. Snäll och omtänksam som en ängel, med ett oerhört gott hjärta, och att hon inom en oviss tid blir en ängel som jag vet kommer att vara med mig var jag än går, inte minst i mitt hjärta.  2. Min tro på änglar och andra andeväsen,  och saker man inte kan se/ta på och förklara. 3. En påminnelse om livets goda. En ängel  symboliserar det goda, hoppet, ljuset osv. Och hjärtat symboliserar förstås kärleken. Hur mycket jag älskar min mamma och hur viktig kärleken är i livet.

Jag har grunnat på denna tatuering i snart ett halvår, och jag känner mig verkligen redo. Det är definitivt ingen impulsgrej som man kanske kan tro om mig..



Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: matilda

Det blir nog jättefint :-)

2009-03-19 @ 17:24:17
URL: http://donotenter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det blir nog hur bra som helst!

2009-03-19 @ 21:24:02
Postat av: Lena

Blir nog så bra så.. Symboliken är ju perfekt....var ska du ha den?

2009-03-19 @ 23:28:39
URL: http://miramilaia.se
Postat av: moa

där den är på bilden :)

2009-03-20 @ 10:47:53
Postat av: Emil

Bra tatuering, bra val av plats = Inga hinder =)

2009-03-22 @ 10:04:41
URL: http://emilmarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0