Jag startar härmed en ny, lite roligare, bloggutmaning.

Utmaning:

Nämn fem låtar som betytt mycket för dig genom ditt liv.  (eller ännu bättre, klipp in dom från youtube så man kan lyssna på dem:)

Här kommer mina!  

Jag blir varm i kroppen när jag lyssnar på första låten. Jag tror jag var 11 år när den kom. Jag älskade den och gör det fortfarande. 
Upptäckte nu när jag hittade videon att hon är sjukligt vacker dessutom, sånt tänkte jag inte på då. 

Texas- say what you want






 
Följande låt var en klar favorit när jag var ca 13 år. 


Bachelor girl- buses and trains



 


Nästa låt är VERKLIGEN högstadiet för mig.


Tq- Westside

 

Fjärde  låten var min älsklingslåt mellan 15 och 17 års ålder.  Satte på den varje gång jag behövde gråta lite, tårarna kom automatiskt direkt jag hörde trummorna i början. Får än idag en klump i halsen när jag lyssnar på den. Säga vad man vill om Kent, men att få en att känna saker kan dom.

Kent- Socker

 


Sista låten är min absoluta favoritlåt i hela världen. Hitills kanske jag borde tillägga. Tyvärr hittade jag bara en kortare klipp från låten, där inte introt är med. BKO är dessutom mitt favoritband. ( OBS!! inte BWO, stooor skillnad) Sjukt bra låtar med sjukt bra texter. Dessutom är dom fantastiska live.

Bo Kaspers Orkester- Semester






Jag utmanar alla er andra bloggare som läser min blogg. :) Men jag varnar er, det kan ta lite tid att gräva fram betydelsefulla låtar från erat  hjärnkontor.

Kommentarer
Postat av: emma

Tq - Westside var det inte igår man hörde:)

2009-03-11 @ 14:29:56
URL: http://emmahall.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg - Känd som Ämmi

Härlig blogg :)

Hoppas du får en bra dag !

Kram

2009-03-11 @ 14:37:24
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Malin

jag har gjort en lista, så nu har en antagit det iaf :)

2009-03-12 @ 19:56:56
URL: http://meagainsttheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0