Nattkåserier

Ikväll har vi haft fest här hemma. Eller Pidde har haft fest. Jag har suttit och varit opeppad framför tvn. Som vanligt nuförtiden. Hatar den här puppan jag har blivit. Och jag känner att andra stör sig också, så samtidigt som jag är less och opeppad blir jag ledsen för att människor anser att jag är sån.. Tur att jag hade Lina att surra med iaf.

Jag ska försöka tänka ut vad det är som krävs för att jag ska ha riktigt kul igen. Jag vill så gärna ha det. Jag vägrar bara bli passiv och uppgiven. Det måste gå. Det kan inte vara så att sjukdomar och död ska påverka en konstant, hela tiden, i massor av dagar/månader/år.. Man måste kunna hitta luckor av glädje. Stunder av lycka och tacksamhet. Det måste gå. Jag ger inte upp.

Försöker mig på en liten lista. Vad gör mig glad?

+ Djur
+ Barn
+ Bugg
+ Soliga vinterdagar m aktiviteter såsom grillning och skoter
+ Se på "i en annan del av köping"
+ Äta gott (blir tyvärr olycklig av att leva nyttigt...)
+ Umgänge med syskonbarnen
+ Leka roliga lekar/spela roliga spel


Hmm.. Kommer inte på mer. Men ja.. Jag borde VERKLIGEN börja om att bugga. Det är ju typ det roligaste jag vet i livet samtidigt som jag får motion. Men jag gillar inte skellefte dansklubb... Hur gör jag då?
Men överlag så ska jag nu försöka satsa på att syssla med dessa grejer i så stor utsträckning som möjligt.  ( kanske undantag för alltför mkt gotteätning) Då måste jag ju som lyckas att bli lycklig. Iaf för tillfället. Så nu inleds expedition glad.

Är nervös för kommande vecka. Ska göra VFU (praktik) på en förskola. Fick byta till en förskola på sörböle, det känns bra. Men det är heltid, och jag har inte jobbat heltid sen sommaren -05, och det gick ju åt skogen. Sen har det ju som bara gått sämre och sämre för mig på jobbfronten. Får försöka tänka på att det är ändå bara fem dagar.  Det borde jag ju klara. Eller?
Om jag nu klarar det ska jag TOKFIRA på fredag. Inte festa, utan försöka smälla in så många saker av ovanstående lista på en och samma kväll, får se hur det går.
Många tycker kanske att det är konstigt att jag klarar av att plugga men inte att jobba. För massa människor är det ju tvärt om. Men jag ska ju vara tvärsöver som vanligt...

Jag har för övrigt kommit på vem jag är lik i håret nu när jag klippt mig! Plupp!






Förresten, jag fick VG, högsta betyg, på tentan! Jag som trodde jag skulle bli underkänd! Så det är jag iaf riktigt jävla nöjd och glad över.

Gonatt


Kommentarer
Postat av: Amanda

Var inte nervös Moa, det kommer gå jättebra!

Jag mådde röv före min första praktik. Jag var så nervös att jag klättrade på väggarna. Väl på förskolan gick allt som smör. Dock tyckte min handledare inte om mig, så jag ljög o sa att vi bara hade 4 dagars praktik o var sedan hemma på fredan (det skrevs ingen närvaro "på den tiden"

LYCKA till, allt kommer gå bra!

2009-03-08 @ 11:10:39
URL: http://amandamarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0