dop och allsång

Har haft en trevlig dag och kväll. Först var vi på dop i Bergsbykyrkan. Lisa ( i Voicebox) och Linus son Elmer döptes. Lisa och Simon Å sjöng varsin jättefin sång, och eftersom jag är som jag är så börjar jag direkt planera vad som ska sjungas på våran bäbis dop. Om (när) vi får en son vill jag att  Pidde ska sjunga sången som Simon sjöng som jag inte minns vad den hette, men jag ska kolla upp det.. Sen så vill ju jag sjunga nåt också.. Vad har jag dock inte kommit fram till en.

På tal om att planera helt galet i förväg...Jag är redan i smyg klar med i princip all bröllopsplanering inför vårat (förhoppningsvis kommande) bröllop... Men för att lugna dig Pidde nu när du läser så bör jag tillägga att jag planerar massor, men att det stannar där. Jag är en planerare, men ingen görare. Otroligt mycket snack och obefintlig verkstad är min paroll. Men det är drömmar och planer om framtiden som gör min relativt tunga tillvaro lite lättare att orka med. Så bli inte rädd. Låt mig hållas.

Nåväl. Kvällen har varit mycket trevlig. Det är det jag säger. Har man noll förväntningar har man oftast trevligt! En grillfest med svärfars och en massa bekanta till dem + barn. Typ 30 pers. Roliga tävlingar också, även fast jag var sämst, och vårat lag inte var så framgångsrikt. Allsång i sinne också, och min hals har iaf fått veta att den lever. Känns som jag rivit stämbanden i ett rivjärn. 

Nästa Moaprojekt (efter att jag har målat 7 tavlor, rensat lägenheten enligt feng shui samt blivit en tränad, hälsosam människa) är: Skriva en lekbok. Alltså med andra ord uppfinna nya lekar. Jag är så sjukt less på alla lekar som finns, så nu är det hög tid att skapa nya.

Insåg just att klockan är 03.38... Så.. Gonatt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0