Hitech

Skriver för första gången ett inlägg från mobilen, jag är hänförd. Jag vet, internet i mobilen är inte direkt en nyhet. Fast för mig är det det. Nu ligger jag här i sängen och lyssnar på Marian Keyes nya bok en förtjusande man. Den är hela 26.5 timmar lång! Wow. Alla som känner mig väl vet att jag lever för hennes böcker, så jag är i sjunde himlen i skrivande stund. Ikväll har jag träffat tjejerna, det var mysigt. Snart åker alla iväg igen. Tänk vad olika man är. Jag börjar kallsvettas av tanken att flytta härifrån, och typ 95 procent av mina vänner börjar kallsvettas av tanken att bo kvar i "skellhell", som jag för övrigt avskyr att folk kallar Skellefteå. Däremot är jag sugen på att flytta till en ny lägenhet. Gärna hus, men det blir ju svårare.. En trea på sörböle är drömmen.. Imorgon står barnskötning och stadsbesök med Pidde på schemat. Blir nog en mysig onsdag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Men Moagumman, Skellhell är ju inte bara negativt....

alla skelleftebor vet ju att det är lite av en blandad hatkärlek till skellefteå, alla gnäller över att det är tråkigt och finns lite att göra osv...vilket ju är sant, finns mycket man kan göra åt den stan, typ uteserveringar och kvällsöppna cafeér tillexempel... vore väl verkligen på tiden!!!

men i princip alla som drar iväg kommer tillbaka, det går itne komma ifrån, därav Skellhell =) det är som en magnet =) Så du behöver inte må dåligt över att folk säger så.... det är som att kalla sin kära skrotbil för gamla bettan eller nånting. inte kanske mycker för ögat men har ändå en plats i ens hjärta =)

kramis

2009-07-22 @ 21:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0