Vilse på Umeå universitetsområde..

Attans vad stort det är alltså! Och jag med mitt lokalsinne känner mig väl inte riktigt säker på var jag befinner mig och vart jag ska... Klasskompisarna, som de flesta av dom inte gått längre än jag, dvs 3 dagar, har sjukt mkt bättre koll än mig, så de får peka ut minsta lilla vrå till stackars jag.. Nästan så att de får följa mig in på toaletterna så jag ska hitta toastolen.. :)

Hittills trivs jag som student. Jag har INTE tagit mig vatten över huvudet, jag känner nämligen att jag fixar det här. Och jag får en massa stöd och peppning från alla runt omkring mig de få stunderna jag tvivlar.
 
Det är så spännande med alla nya människor.. Jag som är så intresserad av människor och psykologi tycker det är så himla fascinerande att betrakta vad olika människor går in i för olika roller. 
Klassen är bra, vi är ca 40 st nu som läser tillsammans två terminer, sen splittras förskollärare, fritidspedagoger och tidigare år-lärare, och då är vi 16 st som läser förskollärare. 
Lärarna är hittills också väldigt bra. Och ämnet är intressant. Men svårt och väldigt brett. Kursen heter "det didaktiska uppdraget". Alltså läran om att lära ut.   

Pendlingen går också bra hittills. Gick upp 05.00 i morse, och ska upp samma tid imorgon. Det känns konstigt nog helt okej. Jag ska bara försöka lära mig att sova effektivt på bussen. I morse lyckades jag nämligen inte alls. Dåsade till lite lätt då det var 5 km kvar till Universitetet, så det blev en power nap på typ 3 minuter..  

Det tråkiga tycker jag är alla fusknollor som ploppar upp lite då och då.. Nu vet jag hittills om 5 st som utgav sig för att vara rädda nollor men som egentligen är rutinerade studenter redan.. Jag förstår inte riktigt det roliga i fusknollor, men det kanske blir andra ljud i skällan den dagen det är våran tur att hålla i insparken. Då finner man nog det roliga i det hela.

Jaha då var det dags för mig att gå och knoppa då. I säng före 22. Det var ÅR sen sist. Gonatt.



Min älskade Nussekudde!



Kommentarer
Postat av: mm

Å jag minns Nussekudden! Det var INTE igår!

2009-01-21 @ 21:50:16
Postat av: Emil

Du har ju mitt nummer när du inte hittar någonstans =) Ses på fredag, då är det team blue party, oh yeees =D

2009-01-22 @ 02:20:33
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: HannaMaria

fan vad glad jag blir att allt känns bra för dej!!xD

2009-01-22 @ 07:11:30
URL: http://hannamariaalbertsson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Själv är jag vilse på Luleå universitet istället. Det är mindre men jag är vilse ändå.

Jag har förresten läst "det didaktiska uppdraget" i Umeå så om du undrar över något kan jag kanske hjälpa dig. Och kolla förresten om böckerna ni behöver finns på skeria, så har du kanske mindre konkurrens om dem och samtidigt sparar pengar då du slipper köpa dem. ett tips :)

2009-01-22 @ 15:00:34
URL: http://stjarnstund.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag blev jättebesviken då det visade sig att tjejen jag kommit närmast var fusknolla i vår klass (för snart 9 år sen). Tanken är att fusknollorna ska ha en sammanförande roll i klassen och se till att ingen hamnar på efterkälken eller blir utanför på något sätt så de har sitt lilla uppdrag ändå, för klassens bästa...

2009-01-22 @ 17:12:43
Postat av: Lena

Oh så roligt att skolan startat och att det känns bra.. Lycka till med allt och att hitta rätt..=)

Detta kommer du att fixa galant..



Kramis Lena och katterna

2009-01-22 @ 20:18:39
URL: http://www.miramilaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0