ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!!!!

Den här dagen har ju börjat bra.

Det började med att Pidde väckte mig där vi halv tre-snåret för att han letade nässprayen. Han har tics och ligger och snörvlar halva nätterna. Tror att han är tät i näsan. Gick då upp till soffan för att slippa Piddes näsljud. Hade skitsvårt att somna om... Somnade kanske vid 05.00. Skulle upp 05.30. Försov mig. Vaknade kl 06.00 och bussen till stan går 06.20

Jag fick paniken och irrade runt som en höna här hemma. Skulle stress-sätta i linserna men pga ovana så tog det typ 10 minuter och frustrationen växte.. Jag sprang allt vad mina ben bar till busshålssplatsen. Men då visade det sig att  bussen från atorp till stan var försenad och eftersom Umeåbussen avgår 06.40 så är marginalerna i vanliga fall sjukt små, så nu typ obefintliga. Så självklart missade jag Umeåbussen. Och irriterande nog bara med några sekunder... Jag kutade som aldrig förr och var ca 10 meter från busshelvetet när den rivstartade ifrån mig.

Nästa buss till Umeå går 07.00 men är inte en expressbuss så den är framme 09.20 och då innebär det att jag missar en timmes lektion om jag tar den. Och nu var den dessutom sen. Stod och pratade med en kvinna som också hade missat Umeåbussen, och hon tyckte att jag skulle bege mig hemåt igen. Efter ett tag gav jag med mig. Det kändes liksom lite för ovärt att åka buss 4 timmar för att vara med på en 1 1/2 timmeslektion. Så jag började vandra tillbaka till atorpsbusshållsplatsen. Det var 20 minuter till den bussen skulle gå. Jag höll på att förfrysa så jag bestämde mig för att gå in på hotell malmia för att tina upp litegrann. Så där satt jag i godan ro och väntade. När jag kom tillbaka till hållplatsen lagom till att hinna med bussen upptäckte jag till min fasa att bussjäveln just den timmen gick fem minuter tidigre än väntat! Alltså hela dygnet går den som vanligt men JUST den timmen går den 5 minuter tidigare!!!! Så jag missade då även den...

Så det var bara att börja vandra hem och eftersom jag redan var en isbit var jag lagom peppad. Mina ben slutade nästan fungera pga av kölden. Har nog aldrig varit så kall om låren förut.

Ja, så nu är jag hemma igen. Och alldeles flyförbannad! Jag hatar vinter!!! Men jag hatar nästan bussar mer...

Nä nu ska jag göra sönder nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0