Tungt.

Nu sitter jag och Anna och Simon och lånar datorn en stund. Vi har fortfarande inget internet.

Vi har fått ytterligare ett tråkigt besked... Min mormor har skelettcancer. Jag tror inte jag har skrivit något om min mormors tillstånd förr, vet egentligen inte varför...Hon blev dålig i somras, och då visade det sig att hon hade lungcancer. Hon fick strålning, cellgifter och antibiotika och blev bättre. Hon blev sämre för ett par veckor sedan igen, och blev inlagd för ett par dagar sedan för att hon hade så ont i ryggen. Beskedet kom igår. Det är en aggressiv form, och hon har nog inte så länge kvar. Hon är 85 år och har alltid varit frisk som en nötkärna. Hon är jätteklar i huvudet, har stenkoll på omvärlden, och man vinner sällan en diskussion med henne. Men nu är det alltså hennes tur.. Hon är ju gammal, men ändå så är det förstås jättesorligt. Familjen Westermark/Bergbom har det väldigt väldigt tungt nu, med två svårt sjuka familjemedlemmar. Tur att vi har varandra, och även om många av oss kämpar för att hålla huvudet ovanför vattenytan så försöker vi stöttar varandra allt vi kan..
Det blir en kämpig jul i år, men vi får försöka göra det bästa av situationen.




Jag föröker i så stor mån som möjligt göra sådant jag tycker är roligt och umgås med människor jag tycker om och blir glad av.

Flytten går bra, även om mitt sinnesstillstånd genomsyras av oro.
 Det är mycket att göra, flyttkartongerna verkar aldrig ta slut. Men slutresultatet verkar kunna bli mkt bra. Vi har problem med att få igång vissa element, tex i sovrummet, så inatt har jag sovit med massa kläder och dubbla täcken.

Imorgon styr vi kosan mot IKEA tillsammans med Lina och Robert. Jag kommer förhoppningsvis kunna lämna det jobbiga hemma för en stund och bara njuta av en jättetrevlig dag. 


 


Kommentarer
Postat av: AnnaÅ

Men oj vad tråkigt.

Jobbigt att bli drabbad av så mycket samtidigt.



Tänker på dig / er!!

2009-12-16 @ 22:00:52
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: M

nej...... jag blir bara så ledsen.

varför ska världen vara så grym?



Jag hoppas vi kan ses snart iallafall.

2009-12-16 @ 22:52:00
URL: http://indivisible.blogg.se/
Postat av: sara

Men himmel gumman vad tungt =(

Det finns inte ord.

Du är som nån typ av superhjälte som klarar av både alla motgängar och flyttar och allt möjligt på samma gång, men jag förstår att det måste vara hemskt tungt. Hör av dig om du vill prata eller bara va tyst. Tänker på dig! Kraaaaaaam

2009-12-17 @ 20:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0