ögonuppdatering.




Efter jag hade skrivit förra ögon-inlägget i onsdags kände jag hur hornhinnan började svälla... Man ser det lite här, att den som buktar ut.. Det var precis som att jag hade en ögonlins lite på sniskan, alltså som en genomskinglig bubbla i ögat.. Jag ringde Nisse och han blev hispig och trodde det var hornhinneinflammation.. Jag ville inte lyssna på det ögat, nej jag menar örat, så jag ignorerade hans råd, eller snarare krav, att ringa sjukvårdsrådgivningen. Har ringt dit så mycket på senaste så jag tordes inte en gång till. Då kanske de tror att de har fått en hypokondriker på halsen och inte tar mig på allvar..



 
Efter ett tag såg ögat ut på detta vis, det som reflekteras är "hornhinnebubblan". Jag blev sjuuuukt sugen att spräcka bubblan med en nål, det finns ingen bättre tillfredsställelse att klämma/spräcka/göra hål i hudutbuktningar av olika slag, men så dum är inte ens jag så jag tror att det är en bra idé. (lärde mig en läxa då jag en gång klippte bort en skavsårsblåsa på stortån, fick galen värk i hela benet upp till höften i ca 2 veckor, kunde inte stödja på foten, och började allvarligt fundera på om jag var tvungen att amputera)  


När jag vaknade dagen efter såg ögat ut såhär:




Alltså helt okej bortsett från ett rött streck.. Typ en sprucken artär eller vad det nu är.  Undrar hur länge jag får har kvar det där märket.. Det kliar i alla fall inte nu, kanske beror på att jag har tagit en allergitablett.

Jag tror denna ögonåkomma beror på damm. Befinner mig för tillfället dagligen i slip/spackeldamm, och jag tror inte att jag tål det... Är dessutom blodig och sårig i näsan och nyser hela tiden.


För övrigt... När jag såg ovanstående bild bestämde jag mig bums för att det var dags att sola solarium, eftersom min brun-utan-solkur inte fungerade. Fick bara massa utslag. HATAR att vara blek! Så idag har jag solat och blitt lite brunare.. Och börjat lukta lite bacon... Måste kanske duscha! Hoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0