En må bra dag!

Igår var en riktigt dålig dag, bestående av ihopbrytande under en läkartid, migrän och kräkningar. Ska försöka göra den här bättre. Tänker ägna hela dagen åt egna må bra-saker, eftersom Pidde är upptagen hela dan och jobbar natt. Så jag börjar med en (rätt töntig, medger jag själv) lista över dagen, eftersom jag mår bra av listor:

¤ Ta en sovmorgon
- Sömn är helande.

¤ Ta en promenad och samtidigt lyssna på bok 3 i Twilightsagan.
- 2 flugor i en smäll, man skapar endorfiner av motion så man känner sig bättre till mods, och en bra ljudbok är trevligt.

¤ Handla mat, och samtidigt tillåta mig att köpa ett må bra-kit som skall innehålla: badskum, en hårtoning och en trevlig veckotidning.
- Goda lukter, som i tex badskum, skapar välbehag.
- Har en råttfärgad utväxt som jag låtit gå för långt, man mår bra av att bli fin i håret.
- Att läsa en bra veckotidining är lite vardagslyx för mig.

¤ Ta ett varmt bubbelbad med tidningen i högsta hugg. Peela hela kroppen, raka benen, fila fötterna, färga håret.
- Man mår bevisligen gott av att pyssla om sig själv.

¤ Se 2 desperate housewives samt 1 Grey's anatomy som jag missat.
- De två bästa serierna nånsin. Sjukt härligt att ha dessa innestående.

¤ Ta en timmes tupplur.
- Råhärligt.

¤ Äta middag med syster Lena och hennes goa pojkar.
- God mat i gott sällskap är i princip aldrig fel.

¤ Vara barnvakt och ha pyjamasparty med 4 av 5 syskonbarn. Förträra godis, chips, ostkrokar, popcorn och läsk  samtidigt som vi ser Idol och har fredagsmys.
- Kvalitetstid med syskonbarnen är guld värt.


Jag tror detta är ett vinnande fredagskoncept. Nu ska jag somna om, klockan är ju bara 06.42.






Ps. Pidde har lagt klart golv i gästrummet nu! Det gjorde han själv på ca 3 timmar. Jag är riktigt imponerad. Jag börjar ha en riktigt händig karl. :)







Kommentarer
Postat av: Emil

Det lät som en väldigt skön dag! Själv ska jag ta mig till Skellefteå för praktik fram till jul =) Kanske kan ta en promenad eller så någon dag när det finns en lucka =) Kram!

2009-12-04 @ 10:18:18
URL: http://emilmarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0