Soleksem och filmkväll som egentligen skulle vara pluggkväll.

Igår morse drog vi till Strycksele (några km utanför jörn), till Piddes farmor och farfars stuga. Annas bror med flickvän mötte upp oss där, och typ resten av släkten anslöt sig under dagen. Det var bra väder och väldigt mysigt. Älskar stugor. Mitt enda krav är att det ska finnas vatten i närheten. Hoppas att jag en dag ska få äga en alldeles egen sommarstuga.

Eftersom det vart så pissigt väder på senaste har min hud av-vant sig med solen, så idag har jag fått massa kliande soleksem, som jag alltid annars får i början av sommaren.
Så himla tråkigt ämne... Soleksem...

Lite bilder från Strycksele



Georg har torra läppar.. :)



En godisskål ställs fram och människor förvandlas till gamar.. :)


Pidde är seriös på en mindre seriös hoppboll.













Sen idag har vi vart i Sjöbo ett helt gäng. Lilla Olivia var med och vi hookade upp. Tänk vad kul det är med barn! Och tänk vad jag har valt rätt utbildning! ( skönt att känna så ibland, mest är jag bara osäker)


Jag har nu börjat på den andra uppgiften på sommarkursen. Det är ett jädra skämt. Jag fattar inte en SMACK. Haha. Fattar inte hur jag tänkte när jag valde denna kurs. Man hör ju på namnet att det ska vara komplicerat och svårbegripligt..
Sociologi och populärkultur.. Man ska analysera. Men lätt att göra det när man inte förstår vad det är man ska få fram. Ibland känner jag mig så himla korkad och o-intellektuell.

Så istället för plugg blev det film med Sara. Young, single and angry. Väldigt udda film, men jag skrattade gott många gånger. Helt klart sevärd.


Imorgon ska jag ta tag i livet. Plugg heeele dan, samt lämna igen en bok som jag troligtvis fått flera hundra i böter på.. Skulle vara inne för drygt 2 veckor sen.. Och det är kurslitteratur.. Hmmm.. Sen ska jag klämma in tvättning där också. Och eventuellt in på stan för ärenden. Bäst av sova nu för att vara pigg och alert imorgon. Gonatt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0