Första dagen..

.. Var väl sådär. Kändes lite ovärt. Info om skolan, en föreläsning om föreläsningar (?), massa köande, registrering, sen hem igen. Jag höll mig i bakgrunden. Jag måste nog börja acceptera att jag inte är en sån social människa som jag tidigare tänkt att jag är. Så varför ens försöka? Bara jobbigt att låtsas. I sinom tid lär jag väl känna folk jag med.  Det är inte det att jag är blyg. Är bara inte så... Ja... Social.

Enda gången jag känner mig riktigt säker är när jag är runt djur eller barn. Dessa två typer av varelser spelar inga spel, det är raka rör som gäller. Ingen falskhet. Om man ger kärlek, får man kärlek. Så funkar det inte med vuxna människor, det är så himla mkt mer komplicerat.. Och jag är dålig på det där sociala spelet. Känner och tänker för mkt.

Ojojoj. Nu är trötthuvudet igång. Borde sluta innan jag spårar ur totalt.
 

Slog huvudet idag. Slog i en vass kant som stack ut från taket på luleåbussen. Jag började gråta av smärta i min ensamhet.  Tur att jag är expert på att gråta tyst. :)
Har nu en ganska redig bula. Jag är nog en av de klantigaste som finns.

På måndag..... Börjar mitt nya liv.. (har du hört den förut?:) Då blir det dagliga promenader/joggingrundor, nyttig mat och så småningom träning på friskvårds. Tänkte önska mig i födelsedagspresent. Jag KAN inte börja med ett nytt liv mitt i veckan. Det är fysiskt omöjligt. Mycket märkligt. Men på måndag smäller det. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0