En dag på stranden.

Vilken härlig dag det har varit idag! 6 timmar fördrivna i falket, som för övrigt är mitt favvobadställe. Jaaa jag vet, alltid tvärt emot. Men det är så härligt med grässtrand, och jag älskar att sitta och titta på alla mysiga små ungar som springer omkring. För ja, 98 % av strandbesökarna där består av barnfamiljer. Jag har bränt mig på överläppen. Fast jag har haft solskyddsfaktor 30 på läpparna hela dan. Det är nåt magiskt med mina läppar. Bränner dom jämt.

Jag är fortfarande deppig över skol-beskedet, men jag har inte gett upp. Jag har aldrig trott på en Gud såhär mycket. Om jag kommer in kommer jag att vara evigt tacksam. Så istället för att gräma mig över Umeå, så hoppas jag på Luleå. Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas.

Skulle ju plugga ikväll. Gick väl sådär. Tror jag skrev ett par-tre rader. Men jag känner lugnet. Jag fixar det alltid till slut, även om sista dagen blir en maraton-pluggdag. Det går liksom heller inte att plugga en fredagkväll.

Så nu ska jag träffa Lollo på coop för att inhandla lite snarra, sen blir det film. Som en fredag ska vara.

Imorgon blir det Obbola. Pontus moster och morbror har stuga där, och vi ska fira mostern som fyller år, samt träffa kusinerna och nytillskottet i deras familj, lilla Tove. Det blir nog trevligt. Har besökt många stugor i sommar. Det gillas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0