Passande start på 1a april!

Ja. Vi har då alltså en obligatorisk heldag idag. Jag hade tänkt ut att jag skulle härda denna dag sen unna mig ledighet torsdag och fredag.

Men....
Först försov jag mig till kl 6. Vaknade dessutom med en sprängande huvudvärk. Hade väckarn enbart på vibration så jag vaknade inte då den ringde 5.15.  Jag hade tänkt ta 5.50-bussen men det var ju bara att glömma. Istället bestämde jag mig för att chansa genom att ta atorpsbussen 5.20 för att hinna till 5.40-bussen till Umeå. Då jag kom fram till busshållsplatsen stod min "stå och vänta på 5.20-bussen tillsammans-kompis" där som väntat. Han är en herre på ca 60 år, troligtvis med mild utvecklingsstörning. Han är jättesöt. Han har en mössa med 2pac :)

Men idag måste han ha bestämt sig för att verkligen anamma 1a april-skojigheterna. På fem minuter hann han ljuga om:

- att han var konstnär som gjorde rörliga bilder och hade målat ca 400 tavlor som han hade hemma
- att han hade tillverkat världens minsta morakniv och hamnat i guinnes rekordbok
- att han hade sommarstuga på teneriffa,
- att han hade varit egenföretagare/uppfinnare med 350 anställda
- att han hade köpt ett larm till cykeln som kostade 400 000, som hade inbyggd kamera och larm som lät över hela stan 
- att han hade uppfunnit och tillverkat en klocka/ficklampa som han hade på sin nyckelring och stolt visade mig (som visade sig vara den jag bifogat här nedanför)


I samma andetag berättade han att han numera jobbar på samhall (ett företag som "anställer" förståndshandikappade för att uträtta enklare arbeten) , fyra timmar om dagen.
Jag blev så häpen över hans mytomanegenskaper att jag bara stod och gapade. Tur det, har i vanliga fall svårt att hålla mig för skratt när sådant här händer mig. Vilket det gör ovanligt ofta av någon anledning.. De gånger jag har stått och väntat med honom förut har han inte alls myttat på detta sätt. Undrar om det bara är en tillfällighet att det är 1a april? Återstår att se nästa gång jag står och väntar på bussen med honom. Återkommer när detta skett.

Ja hur som haver. När bussen kom upptäckte jag att jag inte hade med mig plånboken. Drog mig till minnes att jag igår stoppade den i jackfickan, och typiskt nog hade jag dagen till ära valt en annan jacka.. Så det var ju bara att traska hemåt. Väl hemma var inte plånboken i fickan, och jag tittade en extra gång i väskan. Och där låg den. 

Så nu sitter jag här. Missade två bussar pga omänsklig klantighet. Nästa buss går typ snart nån gång, och då är jag framme typ 10... Alltså hade jag då kommit en och en halv timme för sent. så då sket jag i hela dagen.
 
Det positiva med detta är att jag förmodligen inte varit särskilt produktiv idag pga min molande huvudvärk. Så det är kanske lika bra att jag stannar hemma.. Tyvärr måste jag ta igen det jag missar eftersom det är obligatoriskt.. 

Men men.. 

Så nu ska jag ta en ipren och lägga mig i sängen brevid Sune och lyssna på "flickan som lekte med elden". Del två i Stieg Larssons triologi. 

Sen måste jag styra upp mitt liv. Får se hur det går. 


Vem ska jag lura idag? Hmm..

  

Kommentarer
Postat av: emma

Jobbigt att gå från egenföretagare med 350 anställda till samhall, haha:)

2009-04-01 @ 11:55:47
URL: http://emmahall.blogg.se/
Postat av: HannaMaria

hahaha, varför händer sånnahär saker ALLTID dej?:D sjukt roligt. hoppas btw inte att parmiddagen på fredag var ett aprilskämt från din sida för den ser jag faktiskt fram emot!;p

2009-04-01 @ 21:25:49
URL: http://hannamariaalbertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0