Nu barkar det...

.. som Zappe skulle ha sagt.

Familjen håller på att falla ihop. Systrarna går på knäna för att orka med allt vad familjeliv + jobb innebär, låtsaspappa klarar knappt av arbetet, mormor sitter och önskar att det var hon som blivit sjuk istället medans hon ser sin dotter tyna bort mer och mer, pappa försöker men räcker inte till, syskonbarnet har inte varit på skolan på snart fyra veckor pga psykosomatisk magont, pojkvänner och sambos försöker så gott de kan men känner frustration pga att inte kunna göra något.

Jag då. Jag försöker förtvivlat komma på ett sätt att få familjen att må bättre. Jag är positivismen personifierad. Jag ler och säger att det går bra, att jag tar en dag i taget. Jag vill inte vara ännu ett orosmoment. Vill inte att de ska oroa sig för mig. stänger in mig i min bubbla och lurar mig själv att allt går bra. Jag är så vansinnigt bra på att luras. Jag går på det hela tiden. Men ibland kommer stunderna, såsom nu, då jag inte lyckas. Då sköljer allt över mig och det svartnar för ögonen. Jag drömmer mardrömmar om döden. Varje natt vaknar jag blöt i svett.

Jag blir i dessa stunder tokig på människor som gör sina små problem till stora. Njut för i helvete över att du och att dina nära är friska. Ta vara på dig själv och visa alla i din närhet att du älskar dem och finns där för dem. Gör det bara. 

Ikväll ska jag till Majsan. Hon är en avslappnad och glad skit som gör mig glad. Och bryr sig otroligt mycket. Hon är toppen. 

 

Kommentarer
Postat av: Emil

Du har så rätt i det du skriver i näst sista stycket! Jag tar orden till mig och ägnar en tanke till dig och hela din familj.

2008-10-02 @ 17:31:45
URL: http://emilmarklund.blogg.se/
Postat av: sara

Hej gumman, självklart ska vi se the secret, ryck tag i mig bara jag är så dålig på styra upp saker...

och ja jag ser hur du biter ihop och lever i din bubbla, jag vet ju vilket kaos som lever inom dig, men det är ok att gråta och att allt barkar ibland, det är ju hetlt naturligt, men det är ju till en viss gräns bra att du kan bita ihop och inte rasa totoalt.Tycker du är jättestark Moa!

Men du har ju mig med glöm inte det, jag lyssnar gärna om du behöver prata eller gråta en skvätt eller en hink.

Kraaaam

2008-10-02 @ 23:09:50
URL: http://virvelflickas.bloggspace.se
Postat av: HannaMaria

Jag suger åt mej varenda ord av vad du säger.. Jag borde verkligen vara mer tacksam och gnälla mindre.

Du ska veta att jag tänker på dej varje dag.

Längtar hem till dej.

Största kramarna

2008-10-03 @ 07:37:22
Postat av: Emma

hahah, Jepp det har hänt hur sjukt det än låter.

Men vilken tur att vi var kloka nog att stå över:)

2008-10-03 @ 11:15:16
URL: http://emmahall.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag vill göra så mycket, men jag vet ju inte ens vad jag ska ta mig till. det känns inte verkligt.. jag vill bara ge dig en kram och säga att allt ska ordna sig. Jag saknar och älskar dig moa.

2008-10-05 @ 14:39:32
URL: http://donotenter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0