Cashewnötter och banan

Det är en jättegod mix. Men jag blir fortfarande inte klok över om chashewnötter är onyttigt eller nyttigt. Det är ju bra fett, men.. Ja, det är ju ändå väldigt fett..? Ska jag skippa cashewnötter nu när jag ska vara nyttig på vardagarna?

Idag har jag varit ledig så jag for och simmade. Skönt, men jag simmade bara 30 längder istället för 40 som jag brukar, för jag blev så störd av att det var så många andra som skulle simma samtidigt. Tävlingsmänniska som jag är så simmar jag som en idiot om jag har folk bakom mig, vilket leder till håll och senavdrag.

Besökte mamma nu ikväll. Det var en sämre dag. Hon ville inte äta, inte dricka, inte ta medicin. Hon tjuras, och vi förstår inte varför. Men det märktes ändå att hon tyckte om att jag och Åsa satt där och surrade om allt och inget.
Det är en tant på mammas boende som är helt vild. Hon pratar i 180 och om vad är svårt att avgöra eftersom hon ändrar ämne i varje ny mening. Hon är arg, gråter och är glad omvartannat, och hon vandrar ut och in i allas rum dag som natt. Oj så tokigt det kan bli för vissa. När jag var där förra veckan stannade hon upp i sitt mumlande och tog tag i mig och utbrast: "Och du är så snygg!!" När jag började skratta så sa hon "men sluta nu, det är säkert! Du är såå snygg"! Då blev jag faktiskt lite glad. Jag gillar henne. Mamma gör det dock inte. Tror jag det, kan nog bli lite väl intensivt då man bor med henne dygnet runt. Efter en timme är man helt slut.

Besökte ju ett medium i lördags. Men nu blev jag så trött så det får jag berätta om en annan dag.
 
Gonatt.


Höst i falmarksforsen

Kommentarer
Postat av: HannaMaria

Cashewnötter får du äta så mycket du vill av! gött va?:)det är egentligen jordnötter som "inte" är nyttiga. de anses inte som riktiga nötter och har därför inte samma nyttiga fett i sej som typ cashew osv. vet inte om jag har 100% rätt. men jag tror det iaf:)

2008-10-07 @ 07:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0