Huvud.

Har varit hemma sjuk idag. Hela natten bultade skallen så mkt att det var omöjligt att sova. Jag somnade vid ett, vaknade igen vid 3 och var vaken till 7, då jag äntligen lyckades somna i soffan framför TVn ett par timmar. Man borde kanske inte se på tv när man har ont i huvet.. Men vad göra annars? Läsa går inte. Sova går inte. Ligga och tänka går inte. Inte mina tankar i alla fall. På natten kommer alla ledsna tankar som jag under dagtid lyckas stänga in i nån vrå. Det är skönt att jag kan stänga in dem. Men har läst nu att det är farligt att undertrycka sorg. Så på ett sätt blir jag lite orolig. Men, då kommer dagarna då musten går ur mig och sorgen lägger sig som ett täcke över mig. Jag antar att det kanske räcker. Hoppas det i alla fall.

När huvudvärken så sakteligen började ge med sig så bestämde jag mig för att försöka göra denna dag till en må bra-/stilla samvetet- dag. Jag och Pidde begav oss till  solbacken och julhandlade lite. Sen besökte vi mamma, sedan åkte jag hem och såg desperate med några egenbakade kakor och mjölk som sällskap. Nu ikväll drog jag och Majsan på djupvattengympa. Jag kände mig som fem år igen, plaskandes i vattnet med simdyna runt magen. Det var roligt. Sen en renande stund i bastun och nu till sist har jag sett favvoprogrammetGrey's anatomy. Så det blev en ganska bra dag idag, om man bortser från att mammabesök alltid är smärtsamma. Men. Det är smärtsamt att INTE vara där också. Pest eller kolera. 

Imorgon ska jag och Majsan pyssla, och vi har kommit på det perfekta pysslet! Jag kan inte avslöja för mycket men det handlar om en present till en alldeles underbar liten kille.    

Hoppas nu att jag får mig nå sömn inatt. Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0