Blev som less...

Satt och skummade igenom min egen blogg och jag blev som uttråkad. Så jag tänkte att jag ska börja skriva mer om saker jag tycker om och brinner för och inte bara vad jag har gjort idag och sådant trivialt.

Just nu är jag helt frälst i http://www.vattumannen.se/. De har så många intressanta böcker, och jag skulle vilja sluka alla med hull och hår. Jag har hittat några som jag sjuukt gärna vill ha.



Vad Shamu lärde mig om livet och kärleken : lär av djuren och förbättra dina relationer


Amy Sutherland berättar på ett mycket underhållande sätt om hur hon lärde sig att hantera människorna i sin omgivning genom att iaktta hur djurtränare tränar sina djur, bl a späckhuggaren Shamu. Det handlar inte om att lära sig trick utan om hur man använder positiv förstärkning, dvs att belöna rätt beteende och ignorera det som är fel.

Livet efter döden  

Livet efter döden
Den bästsäljande författaren och läkaren Deepak Chopra tar sig i denna bok an den mest existensiella frågan av alla: Vad händer när vi dött? Med hjälp av så skilda element som vedisk filosofi , partikelfysik, psykologi och neurologi bygger han ett fascinerande resonemang, vars slutsats är trösterik: Vi människor är inte, och har aldrig varit, begränsade varelser instängda i fysiska kroppar. Istället är vi redan nu multidimensionella väsen som skapar vår framtid bortom detta liv genom våra ord, tankar och handlingar. Öst möter väst i denna tankeväckande, inspirerande och upplysande bok för alla som någon gång funderat kring livet efter detta.

Konsten att arbeta med änglar

Konsten att arbeta med änglar
Lär dig tio steg att göra änglarna till en del av ditt liv. Var förberedd på underbara förändringar i ditt liv, när du ber och de svarar. Ju mer du lär dig att samarbeta med änglar, ju mer effektivt kan de hjälpa dig.



Din personliga färgkod
Färgkodssystemet delar in människan i sju överordnade personlighetstyper som följer regnbågens och chakrasystemets sju färger. Jette Holm och Martine Koehler har utvecklat systemet som en grundformel som bygger på det mer än 2000 år gamla chakrasystemet. Det enda systemet i världen som beskriver hela människan.




Jag ska gå bärsärkargång på bibblan imorgon och se om jag kan hitta någon av böckerna där. Gratis är gott som jag brukar säga.

Sov gott.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den första boken om späckhuggaren vill jag också läsa. Så om den inte finns på biblan så kan vi kanske köpa den tillsammans =) Kram

2008-11-13 @ 22:17:34
URL: http://tosan83.blogg.se/
Postat av: Lena

Kanske jag är knäpp, men det tror jag inte..

Tänkte bara önska trevlig helg och tala om att jag gillar att läsa din blogg..=)Du skriver jättebra!

Sköt om dig..

Kramisar

2008-11-15 @ 13:47:23
URL: http://www.miramilaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0