Besvikelse över påslakan.

Våra goda vänner Emmy och Mange besökte IKEA igår, och jag bad att få beställa ett dubbeltäckepåslakan med dem. Det är nämligen sjukt stor prisskillnad. På IKEA går ett sånt på 129 kr, och om man går på typ hemtex eller liknande får man ofta punga ut med drygt 500 spänn. Så då är det ju som värt. Speciellt med tanke på att jag har en liten sängkläder-fetisch. Älskar att byta sängkläder. Men i alla fall. Sängkläderna såg ut såhär på bilden :


Alltså vita med typ jätteljusgrå krumelurer. Men att de i helhet upplevs som vita.
Nu, uppackade och lagda på sängen så ser det gråa ut som skarpt militärmönster.... Typiskt. Att jag aldrig lär mig att man inte ska köpa grisen i säcken och beställa saker. Jaja. They'll maybe grow on me.

Igår påväg till praktiken halkade jag på en isfläck och flög framåt på alla fyra. Jag måste ha varit otroligt ful. Det första man gör när man ramlar är ju att kolla sig omkring och se om någon såg.. Och ja, jag hade åskådare. Hur som helst. Jag har ont i hela kroppen nu. Jag måste ju ha spänt varenda millimeter, för alla muskler ömmar då jag rör mig. Jag tycker att detta bestämt pekar på att kroppen börjar åldras. Det här fallet hade varit småpotatis för några år sedan.
Sorgligt.

I övrigt är jag inte rädd för att bli gammal. Vill bara poängtera det. Jag skulle hemskt gärna vilja vara runt 27-30 nu och ha barn, hus, jobb och hela faderullan.

Nu måste jag springa. Börjar om 23 minuter och prommisen tar 20. 3 minuters marginal, får se om jag grejjar det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0