Tisdag 13/5 -08

Hejhej.

Idag har jag insett en sak. Ni vet, man kan ju veta någonting, men att leva efter det är en annan sak. Det här med i teorin och praktiken osv. Jag har insett att jag inte kan göra mer än mitt bästa. Och även om mitt bästa just nu inte är det som kanske var mitt bästa förra månaden, eller för fem år sedan, så kan jag inte göra något åt saken. Det funkar inte att tänka "men jag kan ju bättre, egentligen" som jag väldigt ofta gör. Denna insikt känns som en befrielse. Så varje gång jag blir lite uppstressad över skolan, dvs, iaf EN gång i minuten, så tar jag ett djupt andetag och tänker: Jag kan inte göra mer än mitt bästa. Och det funkar! Jag blir lugn igen! Synd bara att jag ska ha kommit på det här när skolan alldeles snart är över. Haha. Men som det heter, bättre sent än aldrig.

Fick iaf veta mina slutbetyg i biologi och naturkunskap idag. VG och MVG. Det känns helt okej.

Itaaaaalieeeeen.... Snart så :)
 
Imorgon ska jag ha lämna in ett foto som ska spegla allt vi lärt oss under hela fotokursen. HAHA. Det är inte tekniskt möjligt. Funderar att ta någon av dessa:



Lite trist, men jag gillar makro.

Vilken tycker ni? ;) Nu får alla dålig upplösning om man klickar på dom. De är inte så egentligen.






Kommentarer
Postat av: Emma

Den sista:)

2008-05-14 @ 20:27:10
URL: http://emmahall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0