Skärtorsdag 20/3 -08

Hejhej.
Nu har jag börjat med GI-metoden. Det innebär att man utesluter kolhydrater helt de första veckorna, sen smyger man in det mer och mer i "bra" form. Långsamma kolhydrater dvs. Jag har gått ner 1,5 kg på fyra dagar. Men igår alltså... Jag hade sån sjukt kolhydratabstinens! Och det är egentligen inte efter typ godis (eller ja, okej då) men tänk er, en god smörgås och lite proviva päron och kiwi. Det är det godaste jag någonsin har druckit. mmmmm..... Men nu idag känns det bättre. Det sägs att dag 3 är jobbig för alla. Gifter ska ur kroppen osv. Jag är dock fortfarande i det här att ingenting egentligen känns roligt. Nu kommer helgen, dessutom är det påsk.. Fest på fredag och lördag. Men jag får inte festa. Mat och godis under hela helgen, men jag får inte äta. Jo det får jag ju, men. Inte det jag vill äta.
Men jag är medveten om att det här är mitt eget val, så jag får göra vad tusan jag vill. Men det vore härligt att bli normalviktig igen. Det var några år sedan... Inte för att jag vantrivs så jättemycket som jag är nu egentligen, men inga kläder sitter fint och det är ju en hälsorisk att vara överviktig. Så jag ska kämpa. Sen är det ju naturligtvis inte alls bra att vara sockerberoende som jag varit ganska länge. Så fördelarna med GI överväger nackdelarna.

Nu har jag påsklov. Det var ju alldeles nyss sportlov, jag förstår ingenting. Varför läggs dom så sjukt nära? Då är det ju som ingen tjusning med lov.. Jaja. Det är iaf rätt skönt.

Pontus jobbar och jobbar.... Men jag vet ju dock att det bara är i mars det är såhär extremt.

Nu ska jag ta en promenad i det vackra vädret, sen ska jag städa och diska och såntdärnt tråkigt.

Trevlig påsk!


Kommentarer
Postat av: Idaa

Haha. GI-here I come när löningen är här=)! Gymmet också för den delen! Whaaaaa. ringer dj nån dag. kraaaaam!

2008-03-22 @ 17:22:55
URL: http://ajdahougoeson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0