Lördag 1/3 -08

Gomorron. Nu är klockan 07.46. Jag har varit vaken sedan halv sju ungefär. Typiskt. När man är ledig så vaknar man i ottan. Idag är den stora tapetserardagen...Hoppas vi hinner klart allt. ( Lycka till )
Planerna om att låta sovrumstapeterna som sitter där nu vara kvar har vi dissat. De såg förjävliga ut i dagsljus. Stark duvblå/lila. Huvvaligen. (I "kvällsljus" såg de gråa ut...)  Så nu blir det ljusbeiga väggar. Vill ha skog/natur-inspirerat sovrum. Så det känns som att man kryper ner i en rogivande skog när man ska sova... :) Naturen är trots allt en av de bästa sakerna jag vet. Pontus är snäll och medgörlig. Men vardagsrummmet blir som han vill ha det.
Jag är lite nervös för ekonomin denna månad. Det är ju så sjukt mkt utgifter då man flyttar. Speciellt med tanke på att jag vill ha klart allt på en gång! Vill inte vänta en månad tills att handla vidare det som behövs.
Golvet på toan är fruktansvärt. Tänkte kolla vad det kostar med sånt här klickgolv som man lätt kan sätta dit och ta bort. Ska fråga min vän Lina Söderberg, dom har sånt hemma på deras toa. Jättefint är det. Troligtvis även jättedyrt.
Vi var ju på fest igår. Pontus faster Lena fyllde 50 år. Det var riktigt trevligt! Jättegod mat, roliga lekar, trevliga människor. Skönt att ha bilen och kunna åka hem när man vill. Nu stannade jag iofs ungefär lika länge som alla andra men. Körkort är ändå en stor befrielse.

Nu ska jag gå och packa vidare. Ha en trevlig lördag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0