Torsdag 12/6 -08

Nu är jag proppfull av blandade känslor. Har nu försökt att arbeta, men det gick inte. Jag klarade inte av pressen. Jag stressar upp mig själv så vansinnigt inför att få ansvar att jag slutar att fungera normalt. Det känns oerhört sorgligt. Och pinsamt. Det är ju inte direkt första gången.

Men, samtidigt så känner jag ett lugn och är glad över att jag försökte. Tänk att jag vågar försöka, och att jag vågar misslyckas. Det är inte helt givet efter alla negativa arbetserfarenheter. Jag har lärt mig att ta motgångar såpass bra, så att jag snabbt kan resa mig upp igen och gå vidare. Behöver bara hämta andan lite. 

De två sakerna jag tycker är jobbiga är att det känns som att jag gör omgivningen besviken. Vill inte att mina nära ska oroa och bekymra sig över mig. Men jag kan inte tänka så, jag vet. Jag går min väg, sen är det andras val om de ska känna oro eller inte. Det andra är att jag liksom skäms. Känner mig som en misslyckad människa. Eller jag är rädd att ses som misslyckad av andra. Men.. Alla människor har bekymmer. Det här råkar vara mitt, att jag inte klarar av att arbeta. Inte än. Inte på det här sättet.

Jag är även lite orolig över ekonomin. Men jag menar, så otroligt missflyt kan jag väl ändå inte ha, att jag blir stående utan ett öre? Det känns väldigt osannolikt. Det är inte direkt så att jag är en sån här som försöker utnyttja systemet.. Och ingen kan ju i alla fall påstå att jag inte har försökt. Nä, det här får lov att gå bra helt enkelt.

Så vad händer nudå? Jo.. Jag ska försöka hitta min väg. Jag ska tänka på allt det positiva runt mig. Jag har en makalöst fantastisk pojkvän. (Ni kan inte ens försöka förstå vilken klippa han är. Det är helt vansinnigt.) Jag har en fin familj, två jättefina systrar som betyder väldigt mycket, en massa syskonbarn som gör mig glad, jag har den finaste katten i världen. Jag har en lägenhet som jag älskar ( om jag bara får klart alla projekt..), jag har en massa finfina vänner som stöttar och får mig att le. Jag har det mesta man kan önska sig.
 
Jag tror jag ska ta och se "the secret", för att bli ännu mer boostad med positivitet. Inte just nu dock. Pontus ser fotboll.
 
Alla människor har ett val vad det än gäller. Jag väljer att tänka positivt. Och jag är stolt över mig själv över det valet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0