Sjuk eller int?

Jag kan inte avgöra. Ena stunden mår jag jättekonstigt. Yr, mår illa, matt, ont i halsen. Andra stunden mår jag fint. Som nu.. Nu sitter jag här och ångrar att jag inte for på Majsans "jag har kommit in på socionom-fest"... Grattis igen Majsan förresten. :)

Men jag har sett garden state med Nisse och John, och det var rätt skönt att bara dega. En vit helg då och då kan behövas.

Voicebox var suveräna, som vanligt. Jag blir som så stolt på nå vis när jag ser dom. Kanske konstigt.. Men de är ju nästan min familj! 3 av dom i alla fall. Något jag blir lite konfunderad över är att Pontus vänner inte dök upp en enda en för att titta. Nog för jag vet att Pontus tycker det är rätt skönt att slippa ha dom där eftersom han blir mer nervös då, men om jag skulle ha julkonsert skulle jag bli jätteledsen om inte nån av mina vänner kom. Jaja.

Har som vanligt pengabekymmer. Oj vad jag är less att ha lite pengar. Speciellt nu i juletider. Jag skulle så gärna vilja kunna handla fina julklappar åt min fina familj.. Å andra sidan var det länge sedan jag hade gott om pengar, så jag vet knappt av nåt annat. Men tänk att inte måsta behöva vända på varenda krona hela tiden. Eller så illa är det väl inte, men det känns nästan så.
De allra flesta människor jag känner gruvar sig för att börja plugga just för att man måste ta studielån och att man måste leva på så lite pengar, typ 7500 kr/ mån om man tar hela. Jag däremot ser fram emot detta eftersom jag då får 1300 mer i månaden än jag har nu. Sjukersättning är inget att hänga i julgran. Eller det är ju också olika. De människor som hunnit jobba in en SGI som heter duga kan ju leva gott ekonomiskt som sjukskriven. En vän till mig har ut 15000 i sjukersättning. Det är helt galet mkt tycker jag... Jaja. Inte är man bortskämd iaf.

Har inte nån någon bra ljudbok på datorn som jag kan få skickad till mig? Har inget att lyssna på nu igen.

Kommentarer
Postat av: Pånne

Haha, nej..jag blir ruskigt nervös om det r massa av mina kompisar där

2008-12-14 @ 12:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0