Lyhört!! (?)

Det här är vansinne. Min granne spelar nu womanizer m Britney spears. Om och om och om igen. Det är precis som att jag skulle ha på musik i rummet bredvid. Jag blir mörkrädd. Är det alltså såhär SJUKT lyhört?!? Visserligen har jag misstänkt det länge eftersom jag ofta hör vad grannarna på andra sidan pratar om då jag ligger för att sova, samt att jag nästan var morgon vaknar då grannen nedanför lyssnar på eko:t kl 06.00. Dessutom hör jag hans gäspningar som brukar uppkomma efter middagen varje dag. Man kan ställa klockan efter honom. :)

Men han är söt. Som en liten hustomte! Han hade ordnat ett tillfälligt "lås" av tjock ståltråd i vårt förråd när vi själva aldrig fixade ett hänglås, och nu har han lagt ut en liten matta i busken just där Sune brukar ligga och vänta på att få komma in. Så han inte behöver ligga direkt på snön. Det sötaste är att han är en butter och bitter liten herre som gärna klagar på allt dagens samhälle innebär. Och inget av dessa söta gärningar har han erkänt, men vi bara VET att det är han. Vi borde tacka honom någon dag. Men då blir det pinsamt om det nu mot all förmodan inte är han som hjälper oss. Hmmm..


Jag är känd här hemma som "den som slänger allt- utan att fråga".
Hittade en lapp på skrivbordet som såg ut såhär:




 (Lappen innehåller alla mil Pontus kört med bilen i Voicebox-ärenden, så han kan få reseersättning)


En liten pik kanske? :)


Ps. Det är inte grann-gubben som lyssnar på "womanizer", det är en annan, ung tjej. Vore väldigt kul om det vore han dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0