God jul!

Ikväll har det varit uppesittarkväll hos Åkessons. Julmat, knäck, "önska-runt-i-ring", krubböppning, julklappslek, julevangelieläsning, julsånger och trevligt sällskap. Nu har jag hängt med så länge i Åkessonsläkten att jag vet exakt hur traditionen ser ut. Det är mysigt.

Imorgon ska jag stressa runt. Kyrkan kl 10 och se syskonbarnet Elsa sjunga, jullunch hos syster Åsa, åka till Kåge till Piddes pappas sida av släkten, åka till mamma efter Kalle, åka till Åsa igen efter mamma, åka till Pontus mammas sida av släkten på kvällen. Blir trött av bara tanken. Men jag ser ändå nästan fram emot morgondagen, vilket verkligen är över förväntan. Trodde jag skulle vilja krypa ned under täcket och inte komma fram förrän efter nyår någon gång.
Men trots allt har jag många jättefina människor runt mig, och de människorna gör julen värd att fira. I alla fall försöka göra det bästa av situationen.

Godnatt, och en julkram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0