Avskrivning...

Vilken jävla dag..

Först och främst så är jag alltså sjuk på nåt konstigt vis. Har som lite av allt, men känner mig mest matt. Trots detta så har jag jobbat häcken av mig hela dagen. Var ledig, så pappa passade på att pracka på mig Felix, sin hund, som är jättefin på alla sätt och vis, men ett helvete att passa. Han är så hussesjuk att så fort pappa stänger dörren börjar hans gnällande och slutar inte förrän pappa återvänder. Idag handlade det om tre timmar, som kändes som 15 pga hans tjut. Sen fick jag för mig att rensa i städskrubben. ( jag har fått nån fix idé. Städar konstant, och rensar allt som kan rensas..Alternativ terapi?)
Ja, jag satt alltså och sorterade muttrar, skruvar, spikar, häftstift, säkerhetsnålar, pluggar  osv i olika fack, sedan sorterade jag medicinskåpet och slängde en jävla massa grejer. Jag blev alldeles svettig. Kan dock bero på en eventuell feber, men ändock.

Sen kom pappa med en julgran och jag mitt smartass ställde in den, alldeles snöig, i hallen.. Så jag blev till att vattensanera hela hallhelvetet.

Julgranen är en historia i sig. Den är enorm. Säkert 250 hög och 4 meter i omkrets. Jag förstår inte riktigt hur pappa tänkte, men om han släktar på mig (eller jag på honom som är det enda logiska) så är han extremt otålig och tar första bästa gran, även om den är stor som ett hus. Så, who am I to blame?

Eftersom vi inte hade en julgransfot fick jag rusa iväg och köpa en, för 150 spänn, svindyrt, medans Pidde stod och stampade och behövde bilen eftersom hans arbetspass började 2 minuter senare. Mer svett.

Väl hemkommen så började bråket med granjäveln. Den ramlade över mig kanske sammanlagt 15 gånger under den korta tiden jag försökte att placera den rakt i foten och ställa den på ett ställe här hemma där den åtminstonde inte trängde undan ALLA möbler vi äger. Efter många svordomar, några tårar, ännu mer svett, sår fulla händerna pga stickigt barr ( jag har totalt underskattat förmågan barr har att skada en kan jag säga nu såhär i efterhand)  och misslyckade försök till att stympa granen med en sax och en brödkniv för att göra den kortare, bestämde jag mig för att låta den ockupera balkongdörren. Där såg den minst malplacerad ut.
Så där står den nu, stor, sned och jävllig och täcker både dörr, gardiner och del av tv-bänk.
Dessutom är den pyntlös eftesom pappa skickade med en portfölj med något han ville kalla pynt men som jag nu när jag gått igenom allt kallar skräp. Så nu måste vi lägga ut en massa pengar på glitter och bollar också.
Jag som inte ens ville ha en gran in the first place. 
Hur kan man hamna i en sånahär situationer? Denna gran kommer endast att ge mig våndor då jag tittar på den, vilket är svårt att undvika om man befinner sig i tv-rummet eftersom den tar upp 3/4 av det, och inte mysiga julkänslor som är dess egentliga uppgift.



Sedan har jag även haft nyårsaftonsagressioner. Varför är det så svårt att hitta på något på nyårsafton som kombinerar att man får träffa de man vill träffa, göra det man vill göra, och vara välkommen dit man vill fara. Jag känner mig mest sugen nu på att sitta hemma, se nån bra serie och lägga mig tidigt.

Härmed släpper jag alla försök till nyårsplanering, och bestämmer samma dag vad jag vill göra och med vem, och håller tummarna att jag är välkommen.


Kommentarer
Postat av: Pånne

haha, men du kunde ju ha väntat till jag kunde vara med å hjälpa till!

2008-12-16 @ 01:11:12
Postat av: sarus

Men gumman, ställ ut granen på ballen och skaffa bara en sån utomhusbelysning, då slipper du ha den inne där du stör dig på den och så slipper du köpa en massa pynt. Och det är juligt utanför fönstret =)

Kram

2008-12-16 @ 10:35:07
Postat av: Sarah

Hahahahaaaaaaaaaa!!! Gillar kvistarna framför tv-bänken! :)

2008-12-16 @ 23:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0