Pengatrubbel...

Hur i helsicke hade jag tänkt det här....???

Jag har en månadsinkomst nu på 5700 kr.. (Skrattretande, jag vet..)  Har tusen kronor på sparkontot. (om inte ännu mer skrattretande..) Betalar 2200 i hyra, 650 i lån, ca 1000 kr för ( till / i?) andra räkningar. 400 kr för KBT:n.

Då har jag efter det 1450 kr kvar. Då går MINST 1000 kr/mån till mat.

Då har jag alltså 450 kr kvar att "leva" på. Om man delar det på 30 (dagar) så kommer man fram till att jag kan spendera max 15 kronor om dagen. HAHAHA.

Och nu kommer det roligaste! Jag hade tänkt spara pengar så att vi skulle kunna fara ut och resa efter jul!! HAHAHAHAHA!! (hysteriskt gråt-skratt..) 


Jag har dessutom inga höstkläder. Inga kläder alls känns det som. Ingen höstjacka. Inga höstskor, inga mysiga höst-tröjor.. Inga sockar ens... Har ju som sagt 1000 kr på sparkontot... Ska jag måsta använda dom till det..? Om inte annat hade jag ju kunnat ha dom pengarna till en bussresa till Stockholm efter jul. Men inte ens det, som var ett skämt, har jag då råd med.

Det här har för övrigt varit en av dom bättre dagarna på länge. Besökte henne på förmiddagen, gick hyffsat, simmade sen med Anna, for hem och sov, for på kören och nu ikväll har jag och Pidde sett lite Heroes.
Ska börja praktik snart också. Om bara försäkringskassan kan ringa så jag får komma igång..

Tycker dock att jag är en riktig jävla mes som inte rakryggad kan säga att jag är sjukskriven då folk frågar vad jag "gör nuförtiden"... ( den mest avskyvärda frågan, just för att den alltid dyker upp.. men vem kan klandra nån för det? Det är ju en automatiserad fråga..) Näää då börjar jag lirka in mig i nåt "jaa jag ska snart börja praktisera på sunnanåskolan.." och när då folk fortsätter fråga "men hurdå? Genom arbetsförmedlingen?" Då säger jag ja. Inte nej. Som jag borde säga. Men det går som bara inte. Orkar väl inte med alla följdfrågor.

Jaja. Så är det.


Hej så länge.


Kommentarer
Postat av: Matilda

det fixar sig<3

2008-08-27 @ 21:58:40
URL: http://donotenter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0