Onsdag 9/4- 2008

Idag fyller min älskade mamma år. Har lite dåligt samvete att jag inte var förbi, men jag hann verkligen inte. Men vi ska fira henne på lördag.

Jag håller på att kollapsa av allt skolarbete. Jag vet inte hur jag ska göra för att orka den här terminen. För det är ju bara den. Så jag ska verkligen göra allt för att orka. Synd att orken begränsar mig. Jag har ju kapaciteten, det vet jag. Jag skulle nog kunna få råbra betyg i alla ämnen (utom matte) om jag bara ORKADE. Men jag besitter inte den energin, självdiciplinen, framförhållningen och ihärdigheten som det kräver. Jag önskar att jag kunde rycka på axlarna åt det. Liksom, jaja, jag gör det jag pallar, det får vara nog. Men jag har ju så jäkla höga krav på mig själv, så jag blir så knäckt när jag inte får de höga betyg jag vet att jag egentligen kunnat få. Det är skit. Trodde jag hade lärt mig att sänka kraven, men det verkar vara inpräntat i hjärnbarken.

Idag hade vi den pinsammaste redovisningen jag någonsin genomfört. Våran grupps arbete var kanske på 2 minuter allt som allt, och den andre gruppens var på typ 20 minuter. VAR. 20x4...Jag ville sjunka genom jorden. Lärarens kommentar när vi var klara var förståss "var det allt?" Ååååh. Pinsamt och onödigt. Men vi hade som inte trott att det skulle vara längre, bara en snabb översikt. Men men. Shit happens.

Huvudet dunkar och skrivkrampen formar min vänsterhand till en ostkrok. Blääää. Orkar inte skriva en enda instuderingsfråga i biologi till. är allt som allt ca 100 frågor, har inte ens skrivit ner hälften. Som jag ska kunna till på fredag. Idag är det onsdag och jag kan kanske 5 st. Känns förjävla bra. Eller int. Giv mig styrka.

Gi går inte så bra. Jag äter medicin som gör att viktnedgång är svårt. Dessutom tycker jag att det är så jäkla svårt att hitta tid till att motionera. Min lediga tid går åt till att sova och äta. Jaja. Det får väl lov att gå lite segt nu ett tag, tills jag har tiden det krävs att styra upp skiten. Gonatt Sverige.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej. Ja men när som helst..:) bara träffas på stan iaf? Måste få komma och se eran nya lägenhet sen då du känner att du hinner andas. Kämpa på nu tjejan!! Kram

2008-04-10 @ 15:00:52
URL: http://[email protected]
Postat av: Matilda

Gumman, jag finns här för dig, och lyssnar när du än vill, det vet du=) jag må vara 5 år yngre, men jag finns här. Och jag ska försöka förstå, och hjälpa det jag kan! Jag älskar dig!

2008-04-20 @ 22:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0