23/4 -08 BLOGGUNDERHÅLLNING

Roliga bloggfrågor att svara på!

(kopiera in i din blogg, men ändra svaren till dina!)

Vad tänker du på just nu?

Jag funderar över hur det fungerar att vara Liberalist men samtidigt Vänster. Det går ju inte ihop. Man vill inte att staten ska blanda sig i, men samtidigt så hatar man högern, som inte vill att staten ska blanda sig i? Nä, jag förstår inte. Förklara för mig. Genom att vara liberalist borde man ju tycka att samhällsklyftor är ok? Eller? Jag känner mig rätt tappad på området, men tack vare mitt senaste läxförhör så blev jag som en smula intresserad. Notera. En smula.

Är lite rädd för att fråga någon insatt med tanke på att det kan bli värsta utläggningen, och att mitt intresse då nog blir bristande efter bara några minuter. (Läs: Sekunder)

Vem pratade du senast med?

Om man syftar på IRL: Folke, min fotokurslärare. Annars Majsan på telefon ( ringde och frågade vilka frågor som kommer på naturkunskapsprovet... Fräckt, jag vet. Men ack så effektivt) också pratar jag om Mossa med Moa L på MSN nu i skrivande stund. Fast iofs. Pratar ju med katten Sune så gott som oavbrutet.

Har du ont någonstans?

Ja. I underarmarna. Ha.  Min datastol är så låg och mitt skrivbord är så högt så att man får blåmärksont på mitten av underarmarna efter att man sitter och hänger med dem över skrivbordskanten, istället för att skönt kunna vila HELA underarmen på skrivbordet.

När skrattade du hjärtligt senast?

Hmm.. Ute på min dagliga promenad. Lyssnar på Annika Lantz, och hon är så vansinnigt rolig. Återkommer till henne senare.

Nämn en sak som du gillar hos dig själv:

Jag måste nog säga att jag besitter en viss förmåga att vara rätt charmig när jag lägger den sidan till. Kommer ibland rätt långt på det.

Nämn en sak du INTE gillar:

Att jag har en tendens att väldigt ofta tänka att jag är misslyckad och missanpassad.

Nämn 3 artister/grupper som du snöat in på just nu:

Sara Bareilles, Oh Laura och Maia Hirasawa.

Vem är din manliga förebild?

Tobbe i "I en annan del av köping". Jag saknar ord. Han är perfekt.

Vem är din kvinnliga förebild?

Annika Lantz. Där har vi henne igen. :) Jag och hon är som ler och långhalm. Hon vet bara inte om det än. Hon är naturlig, fantastiskt rolig, och äger ungefär troligtvis lika mkt självkänsla som jag. Läs hennes bok. Drottningen av självironi. I love it.

Har du nån fetisch?

Nej det kan jag inte påstå. Ingen jag vet om än i alla fall. Inte då skor. Kommer aldrig att förstå mig på sko-fetisch. Det är rätt skönt. Besparar mig rätt mycket pengar.

När känner du dig riktigt fräsch?

Haha. Ever. Nämen. När jag är brunbränd, nyduschad, insmord i någon bra hudkräm och har nyrakade ben.

Vad tycker du är det bästa samtalsämnet?

Den var svår. Jag gillar att prata om utvecklingsstörda. Misstolka mig inte. jag blir bara så glad.

Vad är ditt nästa projekt?

Att avsluta denna skoltermin med flaggan i topp, skaffa ett jobb, tjäna massa pengar, och åka iväg med min älskling och se världen om några månader. Den tanken håller mig flytande. Ska dessutom spela in lite låtar i Pidde och Kallis studio. Bla en akustisk version av between the lines m Sara Bareilles. Den är fantastiskt fin.

Vad vill du bli "när du blir stor"?

Det jag verkligen skulle vilja bli är programledare. Men jag är totalt ointresserad av media i övrigt, så det skiter sig liksom redan där.
Att jobba på Wallmans vore ju inte heller helt fel.
Men det blir nog lärare. Ska troligtvis vidareutbilda mig till specialpedagog och arbeta med rehabilitering för personer med autism och andra förståndshandikapp. Musik, djur, bild-terapi osv. Det känns som rätt. Och framförallt realistiskt .

Vad är din största rädsla?

Att bli övergiven. Eller att hamna där jag var för ett par år sedan. Mer konkret så har jag en fobi för att någon ska bryta av mina fingrar. I sidled. Nej.. Nu kommer jag att tänka på det hela natten. Det ger mig konstanta rysningar.

Vad är din högsta önskan?

Att få bli riktigt genuint lycklig och få bli 100 % nöjd med mig själv och tillvaron.

Om du fick backa fem år och ge ett råd till dig själv, vad skulle det vara?

Ta det lugnt för i helvete. Ingen kommer tacka dig för att du bränner ut dig. Och: Undvik i allra högsta grad att såra den du älskar, hur trasig du än är.

Vad önskar du att du kunde?

Att vara sådär fasligt rolig som Annika Lantz ( ok ok, sluttjatat om henne) och att vara mer allmänbildad och insatt i div viktiga frågor. Att kunna trolla vore ju inte heller helt fel. Och att kunna förlita mig på att allt löser sig.


I vems kläder önskar du att du var just nu?

Hmm.. I Anna Åkessons kanske. Att ha en bäbis i magen och samtidigt vara i USA. Det vore fint.
Eller i en persons som är ekonomiskt oberoende. Spelar fasen ingen roll vem just nu. Då kanske jag kan nalla med mig lite pengar till dess då jag återvänder till mina egna kläder igen.

Vad tycker du är mest hänförande i världen? 

Det måste nog vara tankens kraft. Och kärlek. 

Vad borde du göra just nu?

Sova alternativt plugga inför provet på fredag.

Vad VILL du göra just nu?

Jag vill... Boka en resa till ett varmt land med Matilda.

Vad tycker du är riktigt otrevligt?

Sura/dryga människor. Att släpa på massa övervikt utan att kunna göra något åt det. ( Skitsnack tänker du. Så sant som det är sagt säger jag, som vet att det är en av konsekvenserna av att äta "lyckopiller". ) 
Att inte ha pengar.... Det är nog det otrevligaste. Och hopplöshet.

Vad tycker du däremot är riktigt trevligt?

Att sitta på ett mysigt Café med gofika och surra med fina väninnor. Att fantisera. Att ha massvis med små barn alternativt massa djur alternativt söta utveklingsstörda omkring sig. 

Om du fick ge en blomma till någon, till vem? Och varför?

Till min älskade mor. Jag älskar henne nåt ofantligt och önskar med hela mitt hjärta att hon ska bli frisk och leva i flera hundra år. 

Och till min sambo Pontus Åkesson. Jag kan vara ett helvete att leva med, men han finns tålmodigt vid min sida i vått och i torrt. Jag hoppas att det kommer att fortsätta så, för evigt. Han är min klippa.


 





Godnatt!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0